A tudás megszerzéséhez figyelem kell, a figyelemhez csendesség, elcsendesülés.
És lassúság.
A ma embere rohan, mindenhez gyorsan akar hozzájutni, megszerezni, és hatalmas információ-zajban él.
A képen a csendességet és a figyelmet jelenítem meg.
Amelyben a tudás nem egy darabjaira szétesett emberrel találkozik, nem illan el, hanem megfogan és növekedésnek indul.
A hiperrealista bűvészmutatványaim után, ez a kép a klasszikus realizmus eszköztárát használja.
Abba a sorba illeszkedvén, ahol is azt kívánom bizonyítani, hogy az évszázadok során méltatlanul háttérbe szorult pasztell
- épp úgy mint bármilyen más festészeti tecnika - igenis alkalmas a festészeten belül felmerülő legnehezebb technikai, vizuális és gondolati problémák megoldására.
A klasszikus realizmus jelen esetben csak eszköz: a kép misztikus (gnosztikus) szimbólumrendszerének megjenítésére szolgál. Néhány elem ebből...
az asztalon álló üveggömb váza természetesen kehely, és a tudás nem a könyvben van, hanem a gnózisban, amit a képen a mindent átható, betöltő fény jelent..."
ladis: az "Alkotótól"
vemi: az allegorikus képeknél valóban illik fölsorakoztatni egyféle "arzenált" (földgömb, mikroszkóp, sztetoszkóp, kaleidoszkóp... 9 ha itt ez nem történt meg éppen acélból nem, hogy az képzettársítások, asszociációk áttematizálódjanak.
Fény -> Tudás. Mint direkt kapcsolat.
És mint ilyenfajta tudás: mindenre válasz.
Akkor mégiscsak valami összejött. :-)
Egyébként én is csak nagyon ritkán próbálok "allegorizálni" ...
És csak próbálok.
Talán a mostani kor minden oldalról meghaladta az indirekt beszédmódot. Mind befogadó mind alkotói oldalról direktségre vagyunk...
Kíméletlen kritika :-) Köszönöm :-)
Ami neked szerencse, nekem szerencsétlenség...
"Gnosztikus hangulatban" voltam, "fény mint tudás"...
Nem jött teljesen össze a képi átültetés.
Valami nagyonnagy-nyugodtat, lassút, odafigyelőset szerettem volna, ilyen kendőt is csak nagyon hosszú odafigyeléssel lehet horgolni, meg aki ilyet visel, ilyet szeret viselni, az is már jellemző...
A másik képen ugyan ez a kendő van, de ott nem ilyen minőségben, ott "szikráznia kell" tehát nem lehet ilyen puhán harmonikus...
A másik képnél, a kompozíció -- egyféle legújabb-kori antik... Tehát balról lakótelepi panel szétcsavarozhatónemtermoplánablak jobbról stílbútor...
Engem érdekelt, hogy Exupery nem kishercege és neméjszakairepülése, hanem a Citadella, vajon miképpen jelenik meg Magyarországon.
A kiskanállal összekapargált valóság évei....