Köszönöm Sue
A tévutak olyan jók. de tényleg.
(Valaki mondott ezzel kapcsolatban valami ilyet... nem emlékszem pontosan ki is volt, és az idézetre sem (meg lehet rosszul is fordítottam)
nade a lényeg :
Nordwick szerintem az az alkotó, aki éppen azt fest, amiben kedvét leli. Ez egy örömforrás, vagy éppen egy probléma izgatja és annak a végére akar járni, lehetőleg maradéktalanul. Ez a "maradéktalanul" is lehet egy út valakinek. Hogy ez nem egy festői út, lehet. Szerencsére neki sok útja van, ahogy elnézem a galériáját, és lesz még egy pár bizonyára.
Ez az oldal pedig alkalmas lehet arra, hogy ezek között az utak között hangsúlyozzon, vagy tanácsoljon irányokat. Ez pedig nagyon hasznos!!!!!!! Egy kicsit hasonló cipőben járok én is és nekem is jó volt, amikor Vemi nemtetszését kifejezte. Persze az ember "visszaeső", de talán egyre kevesebbet.
Egy jó képnek sok ismérve van. Mindegyik egyszerre ritkán teljesül.
Téma, gondolati tartalom, kompozíció, technikai kivitelezés, új kifejezési forma....stb.
Hogy mennyi dolga van az embernek!!!
Bizonyám, és ebben kis "parodoxon-féleségben" rejtőzik a titok nyitja.
Egy másik szál e vitában...
Számomra (ismét csak magamról beszélek ... lehet hogy másnél ez másképp van) 5 féle fontos vélemény van:
- a kritikusé,
- a művésztársamé aki ugyanabba a cipőben jár mint én,
- a szomszédnénié aki miközben dolgozom beugrik egy kávéra, jóformán semmi köze sem előtte sem utána a képhez,
- a vevőké akik szintén emberek (és nem csak pénzük van), és bizony sok értékes (emberi) észrevétellel, tudnak gazdagítani ...
- valamint azért magamat is ide sorolom.
A beszélgetésnek ismét 5 szála van
Én a magam részéről nagyon szeretem a kritikát, a negatív véleményt. Veminek például nagyon hálás vagyok, hogy kérlelhetelen intezitással ostorozza képeimnek egy irányát.
Ha ide ezeket nem teszem fel, számomra örökre homályban marad az, hogy ezzel az iránnyal baj lehet.
Mostanra, több hónap, és több menet után nagyjából körül tudom határolni a "hiba" természetét, érvényességi területét. Sőt, egészen világos hogy el fogok lépni "erről a tévútról", és még az is világos hogy merre.
Ha nem töltöm fel a képet, vagy ha nincsenek olyan kritikusok akik jó szemmel és nem ártó módon véleményüket megfogalmazzák, akkor ez homályosságban, valami sejtés szinten legfeljebb... de bennem marad.
Számomra ez egy fontos szempont.
Gyakorlatilag minden képemmel elégedetlen vagyok, de nem tudom pontosan hogy miért. És ez itt ki tud derülni.
Fontos számomra hogy valami, kicsit, vagy nagyon tévút, esetleg valami rettenetes durva egész "irányzatra kiterjedő" "rossz" van benne. Tehát a problémák súlyozása.
Én ezalatt a néhány hónap alatt, sok ember sok véleményéből leszűrve, ezeket a súlypontokat elkezdtem lassan lassan érezni. Még most se mindent persze, és tele vagyok nyitott kérdésekkel...
Szomorú ha a Pemzli is ezek közé sorolódik. Nekem nem! Pont az ilyen beszélgetések/viták miatt nem, illetve az itt lévő emberek miatt nem. Nekem, és tudom, hogy másoknak is sokat adott már ez az oldal, sokakat inspirált, persze ezek szerint van, akinek nem tud. Ezt nagyon sajnálom, és nem tudok vele mit kezdeni.
"Mert nem emberek vagyunk hanem komoly művészek? Tartsunk távolságot?"
Aki engem ismer, az tudja, hogy messze nem erről van szó, sőt: kifejezetten utálom a "művész" titulust és a hozzá tapadó "mítoszt". Nekem a cipész munkája pont olyan alkotás, mint egy festőé, ha az a lelkéből jön.
Nem akarok tovább vitatkozni, csak annyit még: én ide is, meg annak idején oda is azért mentem, mert meg akartam mutatni az útkereséseim eredményét. Onnan nagyon sokan azért jöttek el, mert tele van "lépcsőfokokkal", amik között legfeljebb eltévedni lehet, de nem vezetnek sehová.
Ha utat akartok mutatni, akkor az egyértelmű legyen. A tévutakat meg járja be mindenki maga. Szerintem se ez, se az a portál nem a tévutak bemutatására kellene, hogy szolgáljon.
Szerintem meg igen!! Legyen publikus minden lépcsőfoka, gyerünk rakjuk ki amink van! (Na jó ez így nem igaz, nekem is vannak olyanok, amiket nem fogok kirakni.) Mert nem emberek vagyunk hanem komoly művészek? Tartsunk távolságot?
Azzal egyetértek, hogy senki nem lesz attól jó művész mert sok képet csinál. Sőt tovább megyek még lehet, hogy jó ember sem. Ez régóta foglalkoztat a kérdés, hogy rossz ember lehet-e jó művész például? Azt már látom, hogy olyan ember alkothat olyan műveket, amikkel nem példálózhatna, tehát hamis az egész. De ez már más kérdés! Elkalandoztam!
(Ettől szép az egész, hogy ennyire másként látjuk, különben megenné a fene!)
Portrefeteszet kulonbozo fazisokbol epul fel. Elotte meg kell tanulni sok mindent ahhoz, ami a portrefesteszetet felepiti. Most nem sorolom fel ezeket, de erzelketetonek egy hasonlatot azert megemlitek ; - egy erdot sem tud az megfesteni, aki meg egy fat sem tud normalisan. Probalkozasokat lehet latni, /nem is keveset/, ami menekulesre kenyszeritheti a jobbakat. A dicseretek mogott, mindig meg kell nezni a hatteret, igy aztan konnyebb rajuk hagyni, azzal a tudattal, hogy mindenki nem jarhat egy osztalyba.
Igen, meg azért is, mert tehetségtelen alkotók egymást dicsérik azon a másik portálon. Egyébként nincs semmi baj az útkereséssel, csak szerintem annak nem minden lépcsőfoka publikus. Magam hetek óta nem raktam fel képet sehova, de nem azért, mert nem festek. Attól senki nem lesz jó festő, ha annyi képet rak fel, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.
Bocs, ha valakinek belegázoltam a lelkébe és még egyszer: nem az adott képpel, vagy alkotóval van bajom.
Úgy vélem van igazság abban is amit hpdesign ír és van abban is amit Attila. Szerintem kár ezen vitáznotok, mert más szemszögből közelítitek meg a dolgot. Hpdesign nagyon szakmai szemszögből, Attila pedig mint közösség építő, mint barát. Így nem fogtok egy nevezőre jutni.
Szerintem tévútról akkor beszélhetünk, ha egy alkotó munkásságát összességében nézzük és nem kiragadva egy-egy képét. Én nem azt írtam, hogy jó egy kép mert gazdára talált. Az "iszonyú sok rossz kép kap dicséretet" szerintem hamis dolog, kinek mi a rossz kép, és milyen szempontokat nézünk (alkotót, az alkotó éppen hol tart egy folyamatban)? Olyan mintha Horváth Péter azt mondaná, engem nem érdekel ez az ember és az az út amit bejár, csak magát a képet nézem. Ide és más portálokra is sokan (sőt talán mindenki) tanulni járnak, inspirálódni, mert ez lenne a lényeg. Számomra ez a lényeg, elfogadom, hogy egyes embereknek ezek a dolgok semmit nem mondanak, mondjuk Horváth Pétert teljesen hidegen hagyja ez, Ő másfelé keresi az inspiráló dolgokat.
A megdicsérek valakit, aki mondjuk egy gyengébb képet tesz fel, mint a másik művész dolog meg azért van, mert az előző képénél jobbat csinált és folyamatában nézem Őt.
Nekem egészen furcsa amit most Péter írt erről egyébként.
"azon a portálon a nívós alkotók közül sokan már nem igazán publikálnak. Vajon miért?" - Mert elegük van abból, hogy emberek saját szórakoztatására kisajátítják a portált, és tehetséges alkotókat tehetségteleneknek állítanak be...mondjuk ezért is.
Anélkül, hogy a jelen alkotó munkásságát, vagy ezt a képét akarnám értékelni, néhány megjegyzés. Igenis van tévút, legfeljebb azért hisszük, hogy most éppen nincs, mert amikor rajta vagyunk, hiszünk benne, jónak tartjuk. De mindenkinek van olyan munkája, amit inkább elfelejtene. A másik megjegyzésem: attól, mert egy kép gazdára talál, vagy csak egyszerűen sokaknak tetszik, még nem lesz jó kép. Sajnos ebbe a hibába sokan beleesnek és azt hiszik, hogy ha jó "kritikát" kapott egy képük, akkor az biztosan jó. Itt is és a másik portálon is iszonyú sok rossz kép kap rengeteg dicséretet, de ne feledjétek: azon a portálon a nívós alkotók közül sokan már nem igazán publikálnak. Vajon miért?
Igen! Tamás is leírta a lényeget, amit én is hangoztatok állandóan. Számomra nem hiteles ha olyan fejezi ki nemtetszését egy ilyen kép kapcsán, aki nem rajzolt/festett meg ilyet. Tessék megfesteni és utána lehet azt mondani, hogy na ezt nem, és akkor elhiszem! Az "engem nem hoz lázba" nem indok. Érdekes mert engem minden lázba hoz, készítek aktokat, absztraktot, festek kutyákat, lovakat, bármit.
Mikor 10 éves voltam vitorláshajó modelleket kezdtem készíteni. Mikor egy nyár ment rá, úgy 500 munkaóra egy ilyenre. Ezeknél a maketteknél a valósághűség szinte az egyetlen szempont.
És ezt is nagyon szerettem...
Ez egyféle öröm...
Jajj dehogy! Egyszerűen csak úgy érzem, hogy vannak festők akik próbálják a nem tévutakat megtalálni, és közben nem csinálnak semmit mondjuk, és vannak olyanok, mint nordwick pl., hogy ilyeneket is festenek meg olyanokat is. Az ilyen is visz valahová, ha másra nem jók, akkor eladni vagy gyakorolni tökéletes. Gyakorolni mindig kell, olyan nincs, hogy már mindent tudok, és eladni is kell mert sajnos pénzből van a világ. Olyan van, hogy ugyan azt csinálom szinte tökéletesen és már unalmas, de nordwick szerintem nem ez a kategória.
Nevezzük tévútnak. Ha az, akkor én nagyon szeretem a tévutakat, mert hasznosak. Ezer értelemben. Ha csak azt veszem, hogy mi mindent lehet kigyakorolni rajtuk... de még ezer minden. Még továbbmegyek, szeretek elmenni ezekben a tévutakban a végükig. A létező legnagyobb mélységig. Akkor érzem igazán, hogy mi baj velük, mert csak az hogy tetszik nem tetszik az nekem kevés.
Van egy másik része is a dolognak: nagyon élvezem az ilyen képek készítését. Természetesen azt is vállalom ha ez már akkor nem csak a képet hanem engem is minősít.
Ez Paganini fölfogása, aki eladta a lelkét az ördögnek, cserébe a boszorkányos technikáért.
Próbáld meg túltenni magad ezen szerintem! Nézegess nem ilyen képeket és próbáld elhinni, hogy van olyan, akinek tetszik is. Semmi nem tévút, ami a kezünk alól jön ki, egyszerűen nem hiszek ebben, ostobaságnak tartom. Az életben sincsenek tévutak, valamiért történnek a dolgok, sokszor csak később jövünk rá miért úgy és akkor. Így van ezekkel a képekkel is, nordwick megalkotta és egyszer csak meglett a gazdája a képnek. Máris nem volt tévút az egész.
Na most hülyén jönne ki,hogy egyetértek Atival de bakker ez egyszerűn gyönyörű,izgató és lágy és az embernek lódul a fantáziája,mégis szerelmes akar lenni ebbe a zongoristába!ööööööö vedd úgy,mintha pasi írta volna!vagy mittom én ..egyszerűen húúú meg áááá meg úúúú!
A tévutak olyan jók. de tényleg.
(Valaki mondott ezzel kapcsolatban valami ilyet... nem emlékszem pontosan ki is volt, és az idézetre sem (meg lehet rosszul is fordítottam)
nade a lényeg :
"Egyenes utak halálcsapdái - tévutak nyílegyenes útvesztői"