Pemzli.hu -Válogatott festőművészek oldala- - Albumok: A bárzongorista álma

A bárzongorista álma
aktbarzongoranal.jpg
50 x 70 cm
pasztell, kartonon
(fotó alapján)

Dátum: 2012/03/10 17:48
Feltöltötte: nordwick
Megnyitva: 2095
Kép Megosztása:

Kép Értékelése

Jelentkezz be az értékeléshez.

Please login or register to vote.

Értékeld:
várj...
Átlag:

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

#1 | nordwick - 2012 03 28 12:12:28
Köszönöm Sue Smile
A tévutak olyan jók. de tényleg.
(Valaki mondott ezzel kapcsolatban valami ilyet... nem emlékszem pontosan ki is volt, és az idézetre sem (meg lehet rosszul is fordítottam)
nade a lényeg Smile :

"Egyenes utak halálcsapdái - tévutak nyílegyenes útvesztői"
#2 | sue - 2012 03 28 11:02:57
Tetszik ez a "tévút". Grat.SmileKirály
#3 | kamilla reti - 2012 03 11 20:03:09
Nordwick szerintem az az alkotó, aki éppen azt fest, amiben kedvét leli. Ez egy örömforrás, vagy éppen egy probléma izgatja és annak a végére akar járni, lehetőleg maradéktalanul. Ez a "maradéktalanul" is lehet egy út valakinek. Hogy ez nem egy festői út, lehet. Szerencsére neki sok útja van, ahogy elnézem a galériáját, és lesz még egy pár bizonyára.
Ez az oldal pedig alkalmas lehet arra, hogy ezek között az utak között hangsúlyozzon, vagy tanácsoljon irányokat. Ez pedig nagyon hasznos!!!!!!! Egy kicsit hasonló cipőben járok én is és nekem is jó volt, amikor Vemi nemtetszését kifejezte. Persze az ember "visszaeső", de talán egyre kevesebbet.
Egy jó képnek sok ismérve van. Mindegyik egyszerre ritkán teljesül.
Téma, gondolati tartalom, kompozíció, technikai kivitelezés, új kifejezési forma....stb.
Hogy mennyi dolga van az embernek!!!Grin
#4 | ladis - 2012 03 11 19:51:59
,,Még mindig jobb reménytelenül utazni, mint megérkezni... "(Aldiss)
#5 | nordwick - 2012 03 11 16:48:01
Bizonyám, és ebben kis "parodoxon-féleségben" rejtőzik a titok nyitja.

Egy másik szál e vitában...
Számomra (ismét csak magamról beszélek ... lehet hogy másnél ez másképp van) 5 féle fontos vélemény van:
- a kritikusé,
- a művésztársamé aki ugyanabba a cipőben jár mint én,
- a szomszédnénié aki miközben dolgozom beugrik egy kávéra, jóformán semmi köze sem előtte sem utána a képhez,
- a vevőké akik szintén emberek (és nem csak pénzük van), és bizony sok értékes (emberi) észrevétellel, tudnak gazdagítani ...
- valamint azért magamat is ide sorolom.
#6 | @Attila - 2012 03 11 16:29:50
Akkor rögtön egy csapdában találjuk magunkat, hogy a tévút megértéséhez vezető tévút, nem volt tévút! Grin És megint igazam volt, de király vagyok! Grin
#7 | nordwick - 2012 03 11 16:17:11
A beszélgetésnek ismét 5 szála van Smile
Én a magam részéről nagyon szeretem a kritikát, a negatív véleményt. Veminek például nagyon hálás vagyok, hogy kérlelhetelen intezitással ostorozza képeimnek egy irányát.
Ha ide ezeket nem teszem fel, számomra örökre homályban marad az, hogy ezzel az iránnyal baj lehet.
Mostanra, több hónap, és több menet után nagyjából körül tudom határolni a "hiba" természetét, érvényességi területét. Sőt, egészen világos hogy el fogok lépni "erről a tévútról", és még az is világos hogy merre.
Ha nem töltöm fel a képet, vagy ha nincsenek olyan kritikusok akik jó szemmel és nem ártó módon véleményüket megfogalmazzák, akkor ez homályosságban, valami sejtés szinten legfeljebb... de bennem marad.
Számomra ez egy fontos szempont.
Gyakorlatilag minden képemmel elégedetlen vagyok, de nem tudom pontosan hogy miért. És ez itt ki tud derülni.
Fontos számomra hogy valami, kicsit, vagy nagyon tévút, esetleg valami rettenetes durva egész "irányzatra kiterjedő" "rossz" van benne. Tehát a problémák súlyozása.
Én ezalatt a néhány hónap alatt, sok ember sok véleményéből leszűrve, ezeket a súlypontokat elkezdtem lassan lassan érezni. Még most se mindent persze, és tele vagyok nyitott kérdésekkel...
#8 | @Attila - 2012 03 11 14:55:32
Szomorú ha a Pemzli is ezek közé sorolódik. Nekem nem! Pont az ilyen beszélgetések/viták miatt nem, illetve az itt lévő emberek miatt nem. Nekem, és tudom, hogy másoknak is sokat adott már ez az oldal, sokakat inspirált, persze ezek szerint van, akinek nem tud. Ezt nagyon sajnálom, és nem tudok vele mit kezdeni. HmmM
#9 | hpdesign - 2012 03 11 14:29:40
"Mert nem emberek vagyunk hanem komoly művészek? Tartsunk távolságot?"
Aki engem ismer, az tudja, hogy messze nem erről van szó, sőt: kifejezetten utálom a "művész" titulust és a hozzá tapadó "mítoszt". Nekem a cipész munkája pont olyan alkotás, mint egy festőé, ha az a lelkéből jön.
Nem akarok tovább vitatkozni, csak annyit még: én ide is, meg annak idején oda is azért mentem, mert meg akartam mutatni az útkereséseim eredményét. Onnan nagyon sokan azért jöttek el, mert tele van "lépcsőfokokkal", amik között legfeljebb eltévedni lehet, de nem vezetnek sehová.
Ha utat akartok mutatni, akkor az egyértelmű legyen. A tévutakat meg járja be mindenki maga. Szerintem se ez, se az a portál nem a tévutak bemutatására kellene, hogy szolgáljon.
#10 | Thomas Kish - 2012 03 11 14:09:27
tévútról csak akkor beszelhetunk, ha az alkotonak elotte mar megvolt az evtizedes, kitaposott utvonala.
#11 | @Attila - 2012 03 11 14:03:58
Szerintem meg igen!! Legyen publikus minden lépcsőfoka, gyerünk rakjuk ki amink van! (Na jó ez így nem igaz, nekem is vannak olyanok, amiket nem fogok kirakni.) Mert nem emberek vagyunk hanem komoly művészek? Tartsunk távolságot?
Azzal egyetértek, hogy senki nem lesz attól jó művész mert sok képet csinál. Sőt tovább megyek még lehet, hogy jó ember sem. Ez régóta foglalkoztat a kérdés, hogy rossz ember lehet-e jó művész például? Azt már látom, hogy olyan ember alkothat olyan műveket, amikkel nem példálózhatna, tehát hamis az egész. De ez már más kérdés! Elkalandoztam!
(Ettől szép az egész, hogy ennyire másként látjuk, különben megenné a fene!) OK
#12 | Thomas Kish - 2012 03 11 13:54:53
Portrefeteszet kulonbozo fazisokbol epul fel. Elotte meg kell tanulni sok mindent ahhoz, ami a portrefesteszetet felepiti. Most nem sorolom fel ezeket, de erzelketetonek egy hasonlatot azert megemlitek ; - egy erdot sem tud az megfesteni, aki meg egy fat sem tud normalisan. Probalkozasokat lehet latni, /nem is keveset/, ami menekulesre kenyszeritheti a jobbakat. A dicseretek mogott, mindig meg kell nezni a hatteret, igy aztan konnyebb rajuk hagyni, azzal a tudattal, hogy mindenki nem jarhat egy osztalyba.
#13 | hpdesign - 2012 03 11 13:52:53
Igen, meg azért is, mert tehetségtelen alkotók egymást dicsérik azon a másik portálon. Egyébként nincs semmi baj az útkereséssel, csak szerintem annak nem minden lépcsőfoka publikus. Magam hetek óta nem raktam fel képet sehova, de nem azért, mert nem festek. Attól senki nem lesz jó festő, ha annyi képet rak fel, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.
Bocs, ha valakinek belegázoltam a lelkébe és még egyszer: nem az adott képpel, vagy alkotóval van bajom.
#14 | Anonim felhasználó - 2012 03 11 13:47:10
Úgy vélem van igazság abban is amit hpdesign ír és van abban is amit Attila. Szerintem kár ezen vitáznotok, mert más szemszögből közelítitek meg a dolgot. Hpdesign nagyon szakmai szemszögből, Attila pedig mint közösség építő, mint barát. Így nem fogtok egy nevezőre jutni.
#15 | @Attila - 2012 03 11 13:33:11
Szerintem tévútról akkor beszélhetünk, ha egy alkotó munkásságát összességében nézzük és nem kiragadva egy-egy képét. Én nem azt írtam, hogy jó egy kép mert gazdára talált. Az "iszonyú sok rossz kép kap dicséretet" szerintem hamis dolog, kinek mi a rossz kép, és milyen szempontokat nézünk (alkotót, az alkotó éppen hol tart egy folyamatban)? Olyan mintha Horváth Péter azt mondaná, engem nem érdekel ez az ember és az az út amit bejár, csak magát a képet nézem. Ide és más portálokra is sokan (sőt talán mindenki) tanulni járnak, inspirálódni, mert ez lenne a lényeg. Számomra ez a lényeg, elfogadom, hogy egyes embereknek ezek a dolgok semmit nem mondanak, mondjuk Horváth Pétert teljesen hidegen hagyja ez, Ő másfelé keresi az inspiráló dolgokat.
A megdicsérek valakit, aki mondjuk egy gyengébb képet tesz fel, mint a másik művész dolog meg azért van, mert az előző képénél jobbat csinált és folyamatában nézem Őt.
Nekem egészen furcsa amit most Péter írt erről egyébként.
"azon a portálon a nívós alkotók közül sokan már nem igazán publikálnak. Vajon miért?" - Mert elegük van abból, hogy emberek saját szórakoztatására kisajátítják a portált, és tehetséges alkotókat tehetségteleneknek állítanak be...mondjuk ezért is. HmmM
#16 | hpdesign - 2012 03 11 13:12:40
Anélkül, hogy a jelen alkotó munkásságát, vagy ezt a képét akarnám értékelni, néhány megjegyzés. Igenis van tévút, legfeljebb azért hisszük, hogy most éppen nincs, mert amikor rajta vagyunk, hiszünk benne, jónak tartjuk. De mindenkinek van olyan munkája, amit inkább elfelejtene. A másik megjegyzésem: attól, mert egy kép gazdára talál, vagy csak egyszerűen sokaknak tetszik, még nem lesz jó kép. Sajnos ebbe a hibába sokan beleesnek és azt hiszik, hogy ha jó "kritikát" kapott egy képük, akkor az biztosan jó. Itt is és a másik portálon is iszonyú sok rossz kép kap rengeteg dicséretet, de ne feledjétek: azon a portálon a nívós alkotók közül sokan már nem igazán publikálnak. Vajon miért?
#17 | @Attila - 2012 03 11 10:44:27
Igen! Tamás is leírta a lényeget, amit én is hangoztatok állandóan. Számomra nem hiteles ha olyan fejezi ki nemtetszését egy ilyen kép kapcsán, aki nem rajzolt/festett meg ilyet. Tessék megfesteni és utána lehet azt mondani, hogy na ezt nem, és akkor elhiszem! Az "engem nem hoz lázba" nem indok. Érdekes mert engem minden lázba hoz, készítek aktokat, absztraktot, festek kutyákat, lovakat, bármit.
#18 | Thomas Kish - 2012 03 11 00:42:32
Tetszik ! Erre a szintre azert el is kell jutni valahogyan, ami nem mindenkinek, vagyis nagyon keves embernek adatik meg.
#19 | nordwick - 2012 03 10 22:55:43
Mikor 10 éves voltam vitorláshajó modelleket kezdtem készíteni. Mikor egy nyár ment rá, úgy 500 munkaóra egy ilyenre. Ezeknél a maketteknél a valósághűség szinte az egyetlen szempont.
És ezt is nagyon szerettem...
Ez egyféle öröm...
#20 | @Attila - 2012 03 10 22:45:41
Az előzőt még veminek írtam! Shock
#21 | nordwick - 2012 03 10 22:45:26
Ezt egyidőbe írtuk Smile
#22 | @Attila - 2012 03 10 22:44:01
Jajj dehogy! Egyszerűen csak úgy érzem, hogy vannak festők akik próbálják a nem tévutakat megtalálni, és közben nem csinálnak semmit mondjuk, és vannak olyanok, mint nordwick pl., hogy ilyeneket is festenek meg olyanokat is. Az ilyen is visz valahová, ha másra nem jók, akkor eladni vagy gyakorolni tökéletes. Gyakorolni mindig kell, olyan nincs, hogy már mindent tudok, és eladni is kell mert sajnos pénzből van a világ. Olyan van, hogy ugyan azt csinálom szinte tökéletesen és már unalmas, de nordwick szerintem nem ez a kategória. Wink
#23 | nordwick - 2012 03 10 22:43:23
Nevezzük tévútnak. Ha az, akkor én nagyon szeretem a tévutakat, mert hasznosak. Ezer értelemben. Ha csak azt veszem, hogy mi mindent lehet kigyakorolni rajtuk... de még ezer minden. Még továbbmegyek, szeretek elmenni ezekben a tévutakban a végükig. A létező legnagyobb mélységig. Akkor érzem igazán, hogy mi baj velük, mert csak az hogy tetszik nem tetszik az nekem kevés.
Van egy másik része is a dolognak: nagyon élvezem az ilyen képek készítését. Természetesen azt is vállalom ha ez már akkor nem csak a képet hanem engem is minősít.
Ez Paganini fölfogása, aki eladta a lelkét az ördögnek, cserébe a boszorkányos technikáért. Smile
#24 | @Attila - 2012 03 10 22:09:35
Próbáld meg túltenni magad ezen szerintem! Nézegess nem ilyen képeket és próbáld elhinni, hogy van olyan, akinek tetszik is. Semmi nem tévút, ami a kezünk alól jön ki, egyszerűen nem hiszek ebben, ostobaságnak tartom. Az életben sincsenek tévutak, valamiért történnek a dolgok, sokszor csak később jövünk rá miért úgy és akkor. Így van ezekkel a képekkel is, nordwick megalkotta és egyszer csak meglett a gazdája a képnek. Máris nem volt tévút az egész. OK
#25 | Keresztesi - 2012 03 10 21:45:12
Tökéletes ez a kép, nem írhatok mást! Nagyon tehetséges vagy!
#26 | kishonthy katalin - 2012 03 10 21:16:01
egyszerűen dől belőled a tehetség, fantasztikus !!!
#27 | patricia - 2012 03 10 20:50:46
Na most hülyén jönne ki,hogy egyetértek Atival de bakker ez egyszerűn gyönyörű,izgató és lágy és az embernek lódul a fantáziája,mégis szerelmes akar lenni ebbe a zongoristába!ööööööö vedd úgy,mintha pasi írta volna!Smilevagy mittom én ..egyszerűen húúú meg áááá meg úúúú!Wink
#28 | @Attila - 2012 03 10 18:01:04
Nem csak az övé! Nagyon szép reflexek!

Véletlen képek

Legutóbbi hozzászólások

Kép címe: falusi utca
Profi munka!



Kép címe: Őrzők
Én is.Grin Köszönöm szépen.


Kép címe: Kikötő
Nagyon köszönöm Umbra.

Kép címe: Dharma-chakra-mudrá
Köszönöm szépen Umbra.

Kép címe: Velencei emlék
Köszönöm szépen.Smile

Zene

Kedvenc oldalaim

You must be logged in to use this panel.

Mai névnapos

Ma 2024. április 18. csütörtök,
Andrea napja van.
Holnap Emma napja lesz.

Keresés

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Üzenőfal

Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

Attila 
2016/01/25 13:17
Úgy tűnik senki! Grin

2016/01/18 21:07
Valaki?

2015/04/05 11:28
Áldott ünnepet mindnyájatoknak!

2015/04/04 09:51
Kellemes ünnepeket mindenkinek. Smile

Attila 
2015/03/15 12:32
jelenleg

Tag Infó

Csatlakozott:
2011.07.17.-12:13
bpatric 46 éves és jelenleg Lövő településen lakik
Weboldala
Utoljára itt volt:
2011.10.17.-22:40
4566 napja
Untitled Document
Támogatás
Vagy

Látogatószámláló

Látogató : 13174667
Az oldal 4822 napja indult
2732 látogató / nap
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland

Copyright ©2011
Az oldal tulajdonosa és üzemeltetője Kagyerják Attila Tamás
Elérhetőség:kapcsolat@pemzli.hu

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Generálási idő: 0.55 másodperc | 13,174,667 egyedi látogató | jQ Blog