sculptris-sal
|
kamilla reti |
2012-10-05 09:51
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Ilyen volt, ilyen lett.
kamilla reti hozzácsatolta az alábbi képet:
[136.77kB]
|
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 20:41
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Tehát ilyen volt., mikor a 'sculptris'-ben elkészült a "modell" és "ilyen lett" : http://pemzli.hu/...to_id=2817
TEHÁT: az első dolog, ami nekem eszembejut, hogy ISMÉT egy eszköz ami integrálható abba rendszerbe, amiben sok sok mindenféle digitális alkotóeszköz van, és mindegyiknek más a lényege, másféleképp kapcsolódik az alkotó ember kreativitásának mindenféle oldalaihoz...
Hát ez a "szobrászat" nagyon hiányzott a "szivárványból"...
(Én a "Legenda" alap domborművét 3DS-ben készítettem.) |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 21:44
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Hála neked, ez is egy eszköz igen. Ez még nekem is emészthető, a 3DS túl bonyolult, sok időt igényelne, az neked való. A legenda gyönyörű lett.
Talán egyszer nekiveselkedek. Vagy valamelyik hasonló programnak. |
|
|
|
tiszai |
2012-10-05 22:41
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Jó lett a szalamandrás képed, Kamilla. Nem volt sok időm a programmal foglalkozni (megint portréfestésben vagyok). Én is egy fejjel vacakoltam, de a brush készletbe betöltött textúrák nálam nem akartak úgy működni, mint a tutorial videón, erre beagyaltam, és egy időre abbahagytam. A színezést más programmal oldottad meg, vagy tudja ezt is? Izgalmas a dolog, de amíg PS-ban már egész jól eligazodtam, most azon a ponton vagyok a sok új dolog miatt, hogy (remélem csak átmenetileg, de kezd minden mindennel összekavarodni). Szerencsére nem az a típus vagyok, aki hamar feladja....
Ha a válasz(kék), és nem a gyors válasz gombot nyomod meg, akkor a "csatolmány" menüvel könnyedén beillesztheted a kívánt képet, még most egy editálás után is a kívánt helyre. Tudom, hogy úgy szeretted volna, hogy egymás után következzenek. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 22:44
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
(RE Kamilla)
Ja... A 3DS, meg az Autodesk Maya "ipari" szabvány, vagyis gyakorlatilag mindent ezekhez mérnek, ezeknek mindent tudniuk kell...
DE! Nekem vagy egy ilyen "pattintott kőkörszaki" koncepcióm (mániám) mostanában... kevés, egyszerű (de kézhezálló!) szerszámmal dolgozni.
Ez a scluprtis, előtte az ArtRage, előtte a Gimp... ha csak a digitálisat nézem.
Elvileg az ArtRage-ben elég nekem egy darab festőkés, (Hála a Tiszai Józsinak a legújabb verzióért, amiben a festőkés "Load" funkciója tökéletes) ...és mindent megtudok csinálni amit akarok.
Itt is imádom , hogy tervezni kell, szabályokat betartani, egy egy lépéssel előtte... de sokra is vonatkoztatva, vagy az egészre ...hogy valami "kisüljön"... |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 22:52
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Arra én is kíváncsi lennék, hogy a scluprison belül vagy utólag lett e festve?
Re Józsi: nekem is most mindennel minden kavarodik
De az olyan jó. Minden ami le van ülepedve az jól felmozgatódik ettől.
Nekem
(Más) A 3D festés az azért izgalmas, mert leköveti a tárgy formáját az ecset. Óriási különbség.
Már itt ebben a nagyon egyszerű programban is látod ahogy az ecset (kurzor) nem a monitor koordináták szerint halad, hanem a felületen. |
|
|
|
tiszai |
2012-10-05 22:59
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Még festeni nem is próbáltam a plasztikát (ami késik, nem múlik). Én ott akadtam el, hogy amikor betöltöttem a program saját textúráit a brush menübe, és néztem a videón hogyan alkalmazza őket egy dínószerű valamin, nekem nem jött össze, pedig nagyon hatásos felületek vannak a készletben....any idea???
Kamillához lenne még egy kérdésem. Hogy tudtad a Sculptris végtermékét 100x100cm-esre turbózni? Nekem elég kis méretekben menti a "szobrokat".
Szerkesztette: tiszai - 2012-10-05 23:08 |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:17
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Sziasztok!
Úgy készült a festés, hogy különböző textúrákkal mentettem el és ezeket behívtam a PS-be. Egymásra tettem őket, különböző rétegekben.
Volt benne a síma, ami itt fent van, volt az arany és a szilver. Erre még ráhúztam egy csigás fotót is.
A színeken is állítottam rétegenként, meg le is radíroztam némelyikből.
A nagyítást egy programmal készítettem, amit most vettem erre a célra.
perfect resize 7.5 |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:19
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Még valami. A fejet nem gömbből készítettem, hanem egy síma lapból domborítottam. Ezért fehér a széle is ezért nem teljesen jó az anatómiája sem. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 23:22
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
(Re Józsi -- Közbe megjött Kamilla :-) Szia Kamilla
Én meg még a textúrákat nem néztem
Pedig alapkérdés ez is
Megnézem az éjjel...
A file input outputtal viszont (bármilyen minimális is) meg vagyok elégedve. Ha csak a kép érdekes, akkor a png, tiff teljesen elég.
Ezenkívül további mindenféle hasznosításokra gyakorlatilag csatornákba lehet menteni szokásos módon a domborzat szín, alfa stb dolgokat...
+ : ha 3D-ben akarod "továbbmunkálni" valami "fejlett" dologgal, akkor ott az *.obj mentési lehetőség, amit a létező összes mindenféle felsőkategóriás (meg egyéb ) program ért. |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:27
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Csak a saját formátumába mentettem eddig, hogy tovább vihessem ha kell. Illetve a PNG-t használtam. A többit akkor , ha majd tudom a 3D-s egyéb programot ugye? |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 23:29
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Akkor Kamillának megy a textura... |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 23:31
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
A PS-nak milyen formátumban küldted? |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:34
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Egy az egyben kevés textúra tetszik, lehet, hogy sajátot is lehet feltölteni. Az ArchiCAD-nél ezt már megoldottam.
Ezért a PS manipulációval kiegészítettem.
Még azt is jó lenne tudni, hogyha több objectet rakok egymás mellé, akkor azokat külön, hogyan tudom elforgatni? Csak együtt megy. |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:38
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
PNG ben mentettem és abban hívtam be. De nagyon érdekes, mert van olyan amit nem engedi behívni. ????????? |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 23:40
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
"ArchiCAD-nél ezt már megoldottam". Ja igen, itt is bütykölni kell. De az a jó, hogy LEHET.
Megnézem a "különforgatást".
Egyenlőre két szemgolyó különobjektumot már sikerült benyomni a hülye fejébe neki |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:43
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
És sikerült a méretét változtatni? Mert nekem nem. Nagyobb lett mint a feje |
|
|
|
tiszai |
2012-10-05 23:47
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Jujjjj.........mára ennyi! Kösz az infókat! Sziasztok! |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:50
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Jó éjszakát József. Sculptikus álmokat. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-05 23:53
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Nem baj, akkor a szemen lesz a fej. elég szürrealista.
Ne menj még el Kamilla!
Az *obj filet érti az archicad is!!!
Vagyis: a gyurmádat behozhatod oda...
(Vagy a másik irány: ... lehet az archicadben olyan objektumot készíteni ami gyurma, és érti a scluprtis ... ) |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-05 23:54
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Juj éppen kiléptem.
Tényleg?????? Úr isten ezt kipróbálom. KÖSZÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 00:04
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Akkor most melyik mentés legyen? |
|
|
|
nordwick |
2012-10-06 00:44
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Scluptrisban object-ként mentés:
- mentés (export) ("OBJ és lefele nyil" gomb a kezelőfelületen)
- Filetipus kiválasztás - "Wavefront OBJ files" (alapértelmezett) |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 00:52
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Köszönöm!!! megpróbálom |
|
|
|
nordwick |
2012-10-06 01:21
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Azt ezt megelőző kérdés (több objektum):
Átméretezés, forgatás, mozgatás - külön.
- Kijelölöd (világosabbá válik a kijelölt)
- Felső sor második gomb (rotate R) forgatás
- felső sor harmadik: (scale T) átméretezés
- második sor harmadik (grab G) mozgatás
A funkciót az egér (kijelölő eszköz) foganatosítja, tehát "bele kell a tárgyba kattintani és húzni az egeret lenyomva tartott bal-egérgomb mellett" :-) (Ha nem a neked kellő tárgyba kattintasz, akkor lesz az hogy együtt mozog (forog méreteződik) minden.
opciók:
- a global T be legyen kapcsolva (alapértelmezés: be van)
- Az XYZ, limit, stb ki-be esetén MÁSKÉPP működik a dolog, de AKKOR IS a kijelölt külön objektumra. (pl az "átméretezés"-nél egy adott tengelyen méretez át vagy az arányok megtartásával minden tengelyen. stb. ezt próbálgatni érdemes. Alapesetben pont az van amit az ember szeretne) |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 01:32
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Köszönöm működik!!!! Az EDIT és a Global gombok voltak a hunyók.
Meg én |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 01:40
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Viszont azt vettem észre, ha ezekután a szimmetriát egyszer is bekapcsolod, akkor összenöveszti őket és már nem lehet újra külön mozgatni. Vagy ki tudja? |
|
|
|
tiszai |
2012-10-06 18:09
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Ma gyúrtam pár kavicsot, aztán elmentettem PSD-ben és irány a Photoshop. Nem szánom képnek, csak tanulgattam.
Nem igazán tetszik, mert inkább manipulált fotónak tűnik, pedig ez aztán nem látott fényképezőgépet. Lassan már eljön az idő, amikor mások festményeit nézegetve nem fogjuk tudni eldönteni, hogy akkor most fotó, kézi, vagy digitális munka - végül is nem mindegy?!
tiszai hozzácsatolta az alábbi képet:
[416.01kB]
|
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 20:33
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Jaj de cuki kavicsok! Olyan, mint a hamuban sült burgonya!! Szép lett a felülete nagyon.
Te a Sculptrisból egyenesen PSD-be mentetted? Hogyan? |
|
|
|
nordwick |
2012-10-06 21:48
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Fú de jók tényleg, nagyon tetszenek!!!
Kamilla: PSD közvetlen export import van, nem is akármilyen.
Paint módban, "Show advanced tools" kapcsolót kapcsold be
Alatta megjelenik 6 gomb. Az 5. az Export PSD. Az aktuális képernyőképet menti, négy csatornába (4 layeres PSD fileba. Ezek: Bump, Shade, Paint, Bacjkground.)
PS-ben nyitsd meg, és pl. fess a Paint layerre. Ments el.
A Scluprtrisban a 6. gombbal (Import PSD) nyisd meg. A PS beli alkodásod rá "került" a szoborra.
DRPetter (A scluptris fejlesztője) videója erről.
(egy régebbi sclupris verzió látszik a videón, ott még a gombok másképp voltak kicsit)
|
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 21:52
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Ó te kis okoska! köszönöm, megnézem máris. |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 22:04
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
ÓRIÁSI!!!!! Nagyon köszönöm!! Sikerült.!! El ne felejtsem |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-06 22:10
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
A videón ráhúzogat olyan kis felhőket. Azt honnan? |
|
|
|
nordwick |
2012-10-06 23:08
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
A "felhőcske" az olyasmi mint a PS-ben az ecsetforma. Egy kis képecske, amit az ember elkészít előtte.
1.Használható a formázó módban is, ekkor a Draw eszköznek lesz a Brush tulajdonsága.
2. ...és a Paint módban is, ekkor a Paint Colornak lesz a Brush tulajdonsága.
1. Formázó mód (ekkor nem látszik a felhőcske)
- Kattints a BRUSH képecskére. (fölső sor jobbról a harmadik dolog)
- A felbukkanó párbeszédpanelen: NEW
- Képcske kiválasztása. (jpg, vagy png)
- Kattints a képecskére. (A párbeszédpanel bezáródik, a képecske kiválasztódik)
- Alatta kapcsold be az "Enable"-t
- Próbaképp hogy jól érzékelhető legyen a hatás a Strenght tulajdonságot jó erősre állítsd.
- A draw most ezzel a képecskével domborít (ill. ezt a mintát "pöttyinti oda"
2. Draw mód.
Kb minden ugyan úgy van mint a formázó módban
(A BRUSH képecske közvetlen a szerszámok mellett van), csak most látszik a felhőcske, és nem domborításra, hanem festő-ecsetformának használja a képecskét.
nordwick hozzácsatolta az alábbi képet:
[258.2kB]
Szerkesztette: nordwick - 2012-10-06 23:17 |
|
|
|
nordwick |
2012-10-06 23:27
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
(Ez még az előzőhöz tartozik)
nordwick hozzácsatolta az alábbi képet:
[264.11kB]
|
|
|
|
tiszai |
2012-10-06 23:30
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Mire visszajöttem Tibor, már meg is adtad a válaszokat Kamilla minden kérdésére. Milyen klassz, egyre többet tudunk már erről a programról is. Jókat lehet játszani vele, én legalább is még ezen a szinten használom, de lesz ez még jobb is, tudom - vagy legalább is remélem. |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-07 00:07
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Köszönöm Nordwick!! Mindjárt kipróbálom és jelentek.
Igen, ez naggggyon jó játék. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-07 10:58
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Az ArchiCad-Sculptris export import sikerült?
Erről jut eszembe... PSD filet, a PS sajátfileját írni és olvasni az nagy ütős dolog. Ezzel ellentétben:
az OBJ fileok belső felépítése borzasztó egyszerű.
Néhány alapinformáció közlése után (pl van e szimmetria) felsorolja a tárgy összes pontjának 3D-s koordinátáit, majd felsorolja, hogy mely pontok alkotnak egy síkot.
Az OBJ file-ok tehát tartalmazzák a tárgy 3D-s geometriai információit, és ezért alkalmasak 3D-ben gondolkodó programok közötti adatcserére. (Pl Sculptris-Archicad.)
Az OBJ fileok tartalmát meg is lehet tekinteni, egy sima szövegszerkesztőben (Notepad pl.) nyissunk meg egy OBJ filet.
Olyannyira egyszerű a dolog, hogy egy szövegszerkesztővel akár mi is készíthetünk objektumot. Példaképp írtam egyet. ez itt egy rettenetesen egyszerű 4 pontból és 2 háromszögletű felületből álló "tárgy" OBJ fileja:
usemtl (null)
s 0
v 0.000000 0.000000 0.000000
v 1.000000 0.000000 0.000000
v 0.000000 1.000000 0.000000
v 0.000000 0.000000 -1.000000
f 1 2 3
f 1 4 2
Ha ezt megfogjuk és bemásoljuk egy szövegszerkesztőbe, elmentjük OBJ kiterjesztéssel, máris megjeleníthetjük, és használhatjuk a Sculptris-ban. (IMPORT (OBJ felfelenyíl))
nordwick hozzácsatolta az alábbi képet:
[405.95kB]
|
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-07 11:14
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Hát nem vagy semmi!!!! Az, hogy elmész a gyökerekig, már meg sem lepődök. De , hogy még "aláásol"........!!!!
A tegnapi textúra és ecset dolog működik, naggyon tetszik. Azzal már egész jól elvagyok.
Az Archicad-es dolog még nem megy. Próbáltam több úton keresztül behívni oda, de nem ismeri fel a Scul... saját Obj formátumát. Még próbálkozom. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-07 11:17
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Megnézném, de most nincs ArcCad-em...
Majd letöltök egy triált |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-07 11:18
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Ó, de jó lenne. Az nagyon hasznos lenne a munkámhoz. Köszi szépen. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-08 11:05
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
AC --> obj van, obj --> AC nincs. (
Megnéztem.
Tévedtem. (El is szomorodtam emiatt)
Az AC az "objektum" dolgot saját hatáskörében kezeli, paraméterezi, stb, és ez az ő filozófiája, ami érthető, mert nagyon szépen felépített rendszer ez. Sajnos ezeket a "mesh-eket", háromszögekből felépített aranyos szobrokat kizárja az életéből, működéséből, NAGYON nem szereti őket.
Ha valaki ilyet oda akar bevinni, akkor egy AUTOCAD -et, vagy valami hasonló dolgot kell igénybe vegyen ami megoldja az OBJ valamiféle AC által elfogadható paraméteres transzformációját.
AC --> OBJ irány viszont működik, AC egy projectjének bármilyen alkatrészét (akár az egészet is) importálja OBJ-be. |
|
|
|
kamilla reti |
2012-10-08 23:18
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Nem baj Nordwick! Ne szomorkodj. Kedves volt tőled, hogy utánajártál és ezt nagyon köszönöm. |
|
|
|
nordwick |
2012-10-09 07:12
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
A locsolócső
- Tárgy létrehozása 3DS Max Design 2013 programmal
- Exportálása objektumként
- objektum importálása, és használata Sculptrisban
|
|
|
|
nordwick |
2012-11-11 11:26
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Ha elkészült a szobor "virtuálisan" (nekem már nagyon ott tart egy ), akkor akár fizikailag is meg lehet valósítani. Pl. a fentebb tárgyalt OBJ file tartalmazza az összes adatot, ami egy CAM (Computer Aided Machining) programnak szükséges, hogy elkészítse a "szobrászgépnek" a megmunkáló programot.
Még akár márványból is ki lehet faragni...
0:55-ig (itt nem "szobrászkodva" lett a szobor, hanem lemásolva egy már létezőről)
01:05 nagyolás 1.
02:07 nagyolás 2.
04:05 készre-készítés (finishing)
fa dombormű:
házikütyüvel:
vagy csúcstechnikával:
|
|
|
|
kamilla reti |
2012-11-11 23:02
|
Rangidős tag
Hozzászólások: 341
Regisztrált: 09.02.11
|
Hát ez nagyon "brutál". Ganésa sem gondolta volna, hogy ez lesz a sorsa. de lehet, hogy ő tudta.
Nagyon várom, mit hozol Nordwick!!! Van egy ismerősöm, aki ilyennel foglalkozik. Persze, ő design tárgyak tervezéséhez használja. Ez megint egy újabb út és lehetőség. Annyi mindent kellene csinálni és mindent egyszerre, hogy....... nem is ragozom.
Pussz |
|
|
|
tiszai |
2012-11-12 08:19
|
Fórumozó tag
Hozzászólások: 72
Regisztrált: 22.11.11
|
Most mondhatnám, hogy ÚÚÚÚÚÚ......, vagy ŰŰŰŰŰŰŰ......, de én már ott tartok, hogy meg sem lepődöm. Azután, hogy festeni tudunk géppel, az, hogy "szoborni" is, az csak természetes. Hát nem?
Tibor, én is kíváncsian várom, mit mutatsz majd nekünk...! |
|
|
|
@Attila |
2012-11-12 09:50
|
Főadminisztrátor
Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11
|
Ezek azért már elég régi technológiák, viszont a 3D printerek most kezdenek elterjedni, lassan otthoni felhasználásra is. Ez is egy lehetősége a szobrászkodásnak, és talán egy egyszerűbb módja ha veszünk egy printert és otthon próbálkozunk, az is igaz, hogy ha márványból akarjuk megalkotni, akkor marad a szobrászgép.
Egy másik lehetőség:
Szerkesztette: @Attila - 2012-11-12 09:56 |
|
|
|
nordwick |
2012-11-12 11:21
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Igen. Ez teljesen igaz, Majdnem így kezdtem az előző bejegyzésem, hogy: "vagy kifaragjuk, vagy felépítjük", és akkor jöttek volna ezek a példák, amiket Te is idézel. Igen, amiket én írtam "régi technológiák", de az ipari világból éppen az elmúlt 5 évben jutottak el odáig, hogy emberek ilyen kütyüket tudjanak otthon összebuherálni... ezek a "felépítős" dolgok meg még nem jutottak idáig... (de fognak ).
Van egy "szenvedélybeteg" (magyar) "társoldalunk" (nem mondom a nevét) ahol ilyen kütyüket építők csoportosulnak és hasonló módon mint a pemzlin nagyon segítik egymást ebben... na ha valakinek, van egy "szobra" igy scluptrisban, vagy valahogy virtuálisan, akkor ott meg lesznek srácok akik a kezébe adják ingyen, és örömmel a KÉSZ, fából, hungarocellből, a saját-építésű kütyüjükön fizikailag megcsinált szobrot... és meghívják a csinálódására is... |
|
|
|
@Attila |
2012-11-12 11:42
|
Főadminisztrátor
Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11
|
Igazából egy "hóméd" marót meg lehet építeni viszonylag egyszerűen, ami bonyolultabb lehet, az az elektronika, ami vezérli, illetve a számítógép-elektronika-maró összekombinálása. A programból eljutni a marófej vezérléséig, az lehet a nehéz. Gondolom én...aztán lehet, hogy nem. |
|
|
|
nordwick |
2012-11-12 11:59
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Na akkor mégis mondom : "hángérien-hómméd-CNC": http://sgforum.hu...g=hobbycnc |
|
|
|
@Attila |
2012-11-12 12:05
|
Főadminisztrátor
Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11
|
Ilyeneket nyugodtan ide lehet linkelni! |
|
|
|
nordwick |
2012-11-12 12:21
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
(az emberbe annyire beloltották már ezt a hülyeséget hogy egyik oldalon egy másikat nem REKLÁMOZUNK -- de hát ez nem is reklám...) ...
Na szóval EZEK legalább annyira nemnormálisak mint a festők |
|
|
|
@Attila |
2012-11-12 12:33
|
Főadminisztrátor
Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11
|
Hát, tudom magamról, én (mi) mindig kitalálunk valamit. Van saját tervezésű és építésű kelesztő klímám, de rengeteg apróbb fejlesztést csináltam már, és tervbe van véve egy távcsőtükörkészítő-gép is. |
|
|
|
nordwick |
2012-11-12 12:39
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Jajj )) A távcsövek. Ne emlegesd Atti, mert egész gyerekkoromba azt fejlesztettem. DE. Emlegesd csak..
A világűr (kutatás) (emlegetése) lehet a legjobb létező inspiráció a festményeknek
ILL.... A "túlélve a fesjlődést" videólinked kapcsán...
Belefogni aztán egy "belső távcső" fejlesztésbe...
Szerkesztette: nordwick - 2012-11-12 12:48 |
|
|
|
@Attila |
2012-11-12 14:59
|
Főadminisztrátor
Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11
|
Hát, két szemüveglencséből meg némi kartonpapírból én is építettem távcsövet, de ez azért komolyabb dolog. Egy minimum 20 centis tükör elkészítéséhez kell némi tapasztalat. Két fő probléma van, a felület minősége és a parabola kialakítása. A távcső világának '56-os kiadása alap mű! Kulin mester útmutatásai még ma is teljesen jók, a gépek is a kézi mozgást utánozzák le. A mai mesterek csak kézzel parabolizálnak, de ők 20 éve csinálják. Én már túl vagyok olyan ötleteken, hogy olvadt alumíniumot forgatok megfelelő sebességgel a fókusztávolság kialakítása végett (ugye így parabolát kapunk eleve), míg meg nem szilárdul, aztán ez lesz polírozva majd kvarc bevonattal ellátva. |
|
|
|
nordwick |
2012-11-12 20:46
|
Őstag
Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11
|
Igen az egy nagyon jó könyv. Tükröt én sem készítettem sajátkezüleg ... Az ilyen görbetükrökről jut eszembe egy probléma amin sok éve rágódom, (lehet hogy már említettem), hátha van valakinek ötlete rá.
Szóval veszünk egy jó nagy gömböt, ami belülről tükör. (lehetőleg jó tökéletes, vagyis kevéssé nyeli el a fényt) Valahogy belejutunk a gömb belsejébe , valamilyen fényforrás is van benn, az a kérdés, hogy mit látunk. (Az az érdekes, hogy én nem nagyon találtam anyagot erre a neten, egy virtuális modellt igen, de az meg rossz megoldást ad... )
Ahogy két síktükör között valamilyen végtelenséget látunk, az a feltételezésem, hogy itt is, csak valami "izgalmasabb" végtelent... |
|
|