Pemzli.hu -Válogatott festőművészek oldala- - Fórum: Dry Brush ("szárazecset") technika

Bejelentkezés

Felhasználónév:  Jelszó:    Regisztráció |  Elfelejtett jelszó

Hozzászólások

 Téma nyomtatása
Dry Brush ("szárazecset") technika
nordwick
#1 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 10:02
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Festésről van szó, és mégsem - igazából magam sem tudom rendesen besorolni a dolgot. Én inkább gondolom grafikának.
Nagyon megosztó ez a technika, akiket láttam hogy ezzel dolgoznak kiemelkedő népszerűségre tesznek szert ... talán mert minden olyan lepuhított, "bluros" amit csinálnak ...
és.. ami nekem se tetszik benne. De ez nem jelenti azt, hogy másnak esetleg ne tetszene meg. Maga a technika ne lenne izgalmas, vagy ne lehetne esetleg másképpen használni, mint ahogy általában szokták.


Igor Kazarin a "legfelkapottabb" (csak 12 millióan nézték meg a csatornáját Smile )
Elég jó összeszedi a lényeget a honlapján a technika részleteivel kapcsolatban.

http://www.youtub...eos?view=0

http://www.art-po...brush.html
http://www.art-po...nique.html
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
szigetimarta
#2 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 10:36
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Ne haragudj ha kissé cinikus vagyok...értem én tökéletes technikai tudás, hogy egy kinagyított fekete-fehér fotót létrehozzon.... nem a technikával van a bajom, hanem a céllal amit kitűzött maga elé....miért nem használja arra, hogy valami egyéni csak rá jellemző (tudom manapság nehéz) stílust, mondanivalót kitaláljon ezzel a tudással amit a technikával kapcsolatban elsajátított....
 
nordwick
#3 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 10:45
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

... jaj...pont ezt akartam írni. Smile Szóval. a technika izgalmas, azonban művelői semmit de semmit nem hoznak ki belőle (meg általa magukból) : fotót másolnak, bele értve a legnépszerűbbeket is pl ezt a Kazarint (ami azért nagyon szomorú) ...
Én magam rögtön azon kezdem el gondolkodni, hogy nekem mire lenne az jó, ha tudnék dolgozni ezzel a technikával...
Sőt fordítva...van e bennem valami aminek jó lenne az hogy ilyen technikával oldjam meg... Van e valami a technikában ami rezonál bármilyen picit is arra ami bennem van...
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
hubervili
#4 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:00
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

SZÉP NAPOT, sziasztok Smile
az én szemszögemből csak ennyit: 'jószemű' iparosok fantáziátlan időtöltése ez a 'drybrush'-dolog--ahogy a többség csinálja legalább is. Szót sem érdemes rá vesztegetni, legyen ez az ő kis belterjes világuk...aztán majd elmúlik ez is mint olyan sok más hiábavalóság.(ps.: nem akarom mondani, de a gondolatmentes hiperrealizmust is ennek tartom)
 
http://www.facebook.com/hubervili
nordwick
#5 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:05
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Grin a "gondolatmentes hiperrealizmus" az mi? Smile
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
hubervili
#6 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:13
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

HAHH! ..hát, lehet hogy a 'gondolatmentes't ki is hagyhattam volna a fogalomból, mivel a hiperrealizmus már önmagában is gondolatmentes másolása a valóságnak.. (az én véleményem szerint)
 
http://www.facebook.com/hubervili
nordwick
#7 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:22
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Hát szerintem ez nem így van. Sem a technika sem az irányzat nem lényeges, az ember a lényeges hogy mire használja.
Fehér László hiperrealista volt, most nem hiperrealista hanem leginkább Fehér László, mert rájött arra hogy a hiperrealizmusból kiindulva hogy tud egy csak és kizárólag rá jellemző teljesen egyedi stílust létrehozni, amiben rengeteg hiperrealista elem van ugyan, de a lényege mégsem az. Érdemes végignézni időrendben a képeit, hogy történik ez a formálódás átváltozás ... mondjuk az "Aluljáró" képektől mostanáig.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
szigetimarta
#8 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:32
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

A hiperrealizmus nem gondolatmentes..... sőt irányzatai vannak a stíluson belül, és biz' van benne mondanivaló, a témaválasztással, a képkivágással, meg is kellene nézni, hogy mikor hódított teret és miért, illetve most lesz megint "divatja", és ezt is ki lehetne dumcsizni Grin hogy most miért...de nem csupán a technikai bravúrról szól, hanem a technikát azért alárendeli valamiféle mondanivalónak..... és igen, meg kell nézni az embert is aki alkalmazza...vajon miért éppen ezt a stílust választotta....
 
szigetimarta
#9 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:36
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

http://www.sze.hu...dern14.htm
http://artportal....rrealizmus
http://www.gyakor...alizmusnak
http://www.mimi.h...izmus.html
Szerkesztette: @Attila - 2013-03-30 11:59
 
szigetimarta
#10 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:38
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

http://neon.hu/ka...tol-185302
Mondjuk ez az egyik irányzat, ami mostanában teret hódít....
Szerkesztette: @Attila - 2013-03-30 11:59
 
nordwick
#11 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:41
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Már egyszer nekifogtunk régebben erről beszélgetni... ez egy izgalmas téma, nekem legalábbis nagyon.
http://pemzli.hu/...ead_id=165
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
szigetimarta
#12 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:45
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Én meg előadást tartottam erről Szegeden 3 éve, én választottam direkt ezt a stílust, és ha megtalálom valahol a jegyzeteket felteszem ide.... érdekes, hogy mekkora port tud kavarni és mennyire szélsőséges véleményeket provokál a stílus....Grin
 
nordwick
#13 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:53
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Az nagyon jó lenne!! Engem nagyon érdekel.

a régebbi pemzlis beszélgetésben amit az előbb írtam van sok (jó) link is, (keveredvén sajátságos gondolatmeneteinkkel Smile )
Ezek is nagyon jók amiket most idéztél.

Onnan most hirtelen kettő jut eszembe - ide kicsit jobban kapcsolódóan:

(egy a magyarországi kezdetekről - és egy az egészen mai dolgokról)

http://www.centra...ombori.pdf

http://vimeo.com/...
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
hubervili
#14 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 11:57
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

itt most gyorsan Tibornak:..persze, mert Fehér László sem akart megállni a 'semmi' gyúrásával--tovább lépett, mint ahogy mindenki alakított rajta ha volt mit hozzátennie, mert volt elképzelése a "másoláson kívül"..és ez így helyes Smile
 
http://www.facebook.com/hubervili
hubervili
#15 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 12:09
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

..amúgy meg..már nagyon dívott a '80-asokban, mikor ..de nem ezt akarom mondani, hanem azt hogy ez természetesen az enyém és szubjektív Smile ..a pacalpörkölt sem kaja mindenki számára, mint ahogy a lemeztelenített hiperrealizmus vagy a drybrush sem művészet az én számomra.. és ez volt az eredeti téma, ami kapcsán feljött bennem ez a fránya 'hiper' dolog Smile
 
http://www.facebook.com/hubervili
ladogabor
#16 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 12:59
Avatar

Haladó fórumozó


Hozzászólások: 36
Regisztrált: 24.01.13

De bárgyú képek! Már, értem ezt a csatolt linkek alatti portrékra.
Vattacukor (mosoly) (egyébként van vattacukor illatú zsebkendőm...)

Meglep, hogy sok "művész" is ilyen bárgyú szeretne lenni, és hogy ez a bárgyúság sokaknak mérce, amit meg kell "ugrani"...

Magával a technikával nincs semmi baj, mert az alkotási folyamat része a választott technika, és nem a technika határozza meg a műalkotást (kivéve, amikor igen (mosoly)). Az anyag és módszer csak annyiban lényeges, amennyiben a kifejezés hatékonyságát erősíti.

Az én ízlésemnek ez a technika túl puha, ami nagyon leszűkíti a felhasználhatóságát (remélem tévedek).
Így van ez minden szélsőséggel...

A kidolgozás foka önmagában nem tudja meghatározni, hogy az alkotás mennyire "lelkes"... ha így lenne, akkor a művész minden egyes részletező ecsetvonással egy darabka lelket vonna el a műtől... Ebben az értelmezésben a geometria lenne a művészet fellegvára, és a hiperrealizmushoz közeledve romlana az alkotások értéke.
Elég szűk látókörű gondolat, hogy a művészetben lehet technika szerint rangsorolni, vagy akár értékítéletet hirdetni.

Eggészen biztos vagyok benne, hogy van olyan téma amit csak Dry Brush technikával lehetne hatásosan megfogni (persze a $$$ portrék kivételével, mert azt már láttam), vagy ezzel a legegyszerűbb, vagy legjobb, vagy, vagy....
Például remekül lehetne vele vattacukortanulmányokat készíteni (mosoly) vagy akármi mást; ha nem tudnék semmi lehetőséget belelátni a dologba, az az én csököttségemnek volna betudható, és nem annak, hogy a technika használhatatlan.
 
szigetimarta
#17 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:12
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

A bárgyúságot az eredeti, első linkek alatti képekre érted?
 
nordwick
#18 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:19
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Azt kell gondoljam, valamiféle végfokot jelenti Kazarin egy vattacukor evő társadalom vattacukor előállító igény-kiszolgáló "művészetében" ... Egy ilyen kép 1000 - 2000 dollár, (ezt szintén az idézett oldalon láthatjuk) ha a felgyorsított videók valós idejére vagyunk kíváncsiak, úgy 2-3 óra.... napi 1 millió forint simán összejön.
Engem viszont nem lep meg, hogy EZ érdekel egy réteget aki nem művész - esetleg lehetne, de teljesen elfeledkezik ennek utána bármiről ami művésszé, vagy emberré tehetné.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
nordwick
#19 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:20
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Szerintem Gábor arra gondol Smile
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
ladogabor
#20 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:23
Avatar

Haladó fórumozó


Hozzászólások: 36
Regisztrált: 24.01.13

@17
Persze, az eredeti, első linkekre gondoltam (mosoly).

@18
cséng-csééénng (mosoly)
 
szigetimarta
#21 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:28
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Na most meg a cséng-et nem értem...
Téged igen...csak ezt a fura csengőhangot nem (MOSOLY)
 
szigetimarta
#22 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:35
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Na most elmentem figyelmesbe és megértettem, illetve le is ültem a gép elé...(nem ide tartozik de sütés-főzés közben ingáztam, és ez az oka a zavarodottságomnak)....
Gáborral sokat beszélünk arról, hogy mi az amivel a művészetben könnyebb pénzt keresni...ezt nem nevezhetném könnyűnek, illetve meg is kellett tanulni ennyire rajzolni hogy aztán ez bejöjjön neki, és ennyire el tudja adni magát a festő....
De gyakorta beszélünk a mondanivalóról...mik ezeknek a képeknek a mondanivalója? Mi az amit közvetíteni akar a képpel a festő? És azt hiszem a napokban szintén téma volt ez itt egy másik fórumtémában....
Szoktuk mi még ezt a pénzre hajtást nagyon durván is jellemezni, és senkit nem akarok ezzel megbántani, én is festek megrendelésre, stb képeket...De amikor hivatásos profi festő ismerőseim azt mondják, hogy most már it az ideje, hogy megfessem a "nagy életmű képemet", akkor vajon hogy gondolkozott arról amit addig festet... az csak a kis életmű kép volt? Grin Grin :
 
@Attila
#23 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:47
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11

Számomra ezek a rajzok olyanok, mintha egy cipész nagyon jól tudna szögelni, de a többi részéhez a cipőkészítésnek egyáltalán nem értene. Akik szeretnének művészek is lenni, nem csak rajzológépek, azok előbb-utóbb elkezdik érezni, hogy valami baj van és mást is kellene csinálni mert belefulladnak a saját, nagy technikai tudásukba. Ez a kevesebb százalék, legtöbben megmaradnak rajzológépnek és ontják a netről letöltött fotók másolatait és örülnek mekkorát alkotnak. Közben nem alkottak semmit. Engem is megvádoltak annak idején pl. a Frari tempera képemnél, hogy csak egy fotómásolat. Akkor ezen el is gondolkodtam, de egyébként se szerettem volna leragadni ennél a szintnél, illetve már akkor is fontos volt számomra az esetegesség és a hibák nem minden áron kijavítása egy-egy alkotáson.
 
http://pemzli.hu/
szigetimarta
#24 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 13:57
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

És a cipőtervezésről még nem is beszélve....
 
nordwick
#25 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 14:39
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Én is próbálok koncentrálni Smile Tehát megpróbálom jó föltenni a kérdést: MI is ez a "drybrush jelenség" .Ne keressük a mi nincs, nem művészet, kifejezetten egy pénzkereseti forrásnak tűnik. Azzal viszont vitatkoznék Mártával hogy ne lenne könnyű. Persze rajzolni tudni kell hozzá, de mondjuk tegyük fel hogy ez alapból megvan. De eladni már nem kell, mert van rá kereslet. 1000 dollárárt is. Portrékról van szó, tehát aki megveszi annak eleve személyes, a kritériumok pedig nagyon alacsonyak, sem mondanivaló, sem lélek nem kell bele, elég ha "hasonlít". A honlapon ezt is lehet olvasni, és érdemes a hangsúlyokra figyelni: "and I myself have always wondered how people are choosing artists to drawing a portrait, in 99% always choose a portrait artist drawing by dry brush. Why is this technique so attractive, for example for women? We all know that women have to draw more than anything else, as we all know how a woman wants to see herself on a portrait. Let's compare a photographic and tenderly drawn portrait by dry brush, drawn by in one hour and at the same time, portraits drawn with charcoal and pencil are somewhat dirty and untidy. What do you think which a portrait, girl would prefer?"
A szerző pontosan elmondja hogy mit és miért csinál. "always wondered" "mindigis az érdekelt" .
Utána pedig az jön, hogy mi az amire igény van, mi az amire szükség van, a létező dolgok közül az emberek mit SZOKTAK választani.("how people are CHOOSING artists" -a "választani" a kulcsszó)
Dolgokat úgy is el lehet adni, hogy előtte ÉN kitalálok valamit, ami még nem volt, felépítem bemutatom, megszerettetem ...de ez sokkal nehezebb folyamat, mint egy röpke piackutatás után elkezdem gyártani azt amire igény van.
Ha csúnya kifejezések is jutnak ilyenkor az embere eszébe az nem baj, hisz ez az itt tárgyalt folyamat mindent rombol. Az "alkotót" és a társadalmat, egy oda vissza pattogó labda, ami alatt az igény minden pattanásnál egyre lejjebb és lejjebb száll.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
@Attila
#26 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 14:48
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11

Nekem a tömeggyártással sincs semmi bajom ha a "művész" belerak valamit magából, akármit! De tényleg! Köpje le a rajzot vagy vérezze össze, csak legyen már valami belőle azon a a nyamvadék "alkotáson". Hiszen művésznek vallja magát és mit ilyen, alapvető a kreativitás és az én "beletevése" a műbe. Legalább ha valaki Johnny Deppet rajzol, nézze meg a filmjeit. Próbálja meg elképzelni, milyen ember lehet és az alapján rajzoljon. HmmM

Természetesen mondhatja az alkotó, hogy én beleraktam valamit, te nem látod, ez is előfordulhat. Számtalanszor találkozom én is ezzel a problémával, egy-egy újabb aktomnál, nem veszik észre sokan ha valamit újítok. Jön a "már megint egy unalmas akt" felkiáltás. Azért ezeknél a lélektelen, száraz fotómásolatoknál talán nem ez a helyzet, egyértelműbb a művészietlenség.
 
http://pemzli.hu/
hubervili
#27 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 14:49
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

A VÁLASZTÁS lehetősége relatív. ezt is a bulvár határozza meg. divatcsinálók. aztán az emberek oda állnak ahol a leghosszabb a sor...
 
http://www.facebook.com/hubervili
nordwick
#28 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 14:56
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Vili: nekem az tűnik ki, hogy a szerző azt mondja, hogy a "drybrush választást" nem kellett felépíteni, nem kellett hozzás sajtó, vagy bulvár. Az már benne van az emberekben. (Mert már adott a vattacukor belsőjük.)
Atti: itt semmi egyéni. se ráköpés se vér, se filmnézés. A biznisz szerintem a gyakorlatban úgy zajlik, hogy emailban kapsz egy fotót, és 3 nap múlva postázod a képet, úgy hogy az égegyadta világon semmit nem tudsz az illetőről akit rajzolsz, lehet hogy két sort sem írt magáról.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
@Attila
#29 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 15:03
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11

Mit jelent a portré? Amit leírtál, úgy meg lehet csinálni egy portrét?
 
http://pemzli.hu/
nordwick
#30 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 15:06
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Jelen esetben (!!!) csak annyit, hogy hasonlítson, pixelre. Konvergáljon ahhoz. Puhán.
A portré amúgy természetesen nem ezt jelenti.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
hubervili
#31 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 15:48
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

én azt mondom szuper dolog ez a vattacukorság!! Smile ..így legalább nincs ricsaj az ember (fia) körül és lehet nyugodtan dolgozni. NEM? aztán ha 1x divatba jövünk mert már nem leszünk, hát legalább nem száll a fejünkbe az a csalóka dicsőség.
 
http://www.facebook.com/hubervili
szigetimarta
#32 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 15:55
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

A kisképzős tanárom így fogalmazott: "emlék Bözsinek kép" Grin
Értem én a tömeggyártás helyét is a világban. Ennek is annak is meg van a helye, nem kell a piacot bántani. hisz egész társadalmunk a fogyasztásra alapul...
Minősíthetjük is iparos munkának az se gond. Nekem azzal van a gond ha valaki másnak akar látszani mint ami....
Természetesen a portré nálam se ezt jelenti.
 
nordwick
#33 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 17:27
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Én valamikor "portréztam". Ez egy ilyen "kifejezés" .Valamit hívnak ennek. nehéz megmondani hogy mit, de valami hasonlót mint ami ez a drybrush jelenség. Én annak idején félreértettem alaposan és igazi portrék készítése volt a szándékom, a "portrézás" alatt. Konkrétan kocsmákban gyakoroltam ezt a dolgot, és én fizettem a modelljeimnek (egy két sört) akik a helybéli kocsmai törzsközönség prominensei voltak.Engem nagyon is érdekelt hogy a látványon túl a személyiségüket is visszaadjam, sőt azt is hogy mit gondolok én felőlük... De mint említettem ez a "portrézásnak" teljes félreértésén alapuló egyéni elképzelés volt. Egy dologra lettem figyelmes, a kép minősítésekor elhangzó kifejezésekre, mint pl. "ez kiköpött a Józsi" és ez sajnos éppen a jelenleg tárgyalt pixel típusú hasonlóságot jelentette (és nem azt amit én szerettem volna, vagy sikerült is.)

Amit a cikk írója megállapít, vagy felfedez, ami szerint csinálja mit csinál, az úgy tűnik univerzális hatókörű.
A másik megállapítása szintén áll: hogy az emberek "szeretnének megörökítve lenni, de nem egy fényképész által, hanem egy "mester kezemunkája által" de mégis olyan végeredménnyel mintha az egy fotó lenne" ... Láttam ezt az átváltozást az emberekben, hirtelen erre az fél órára egy órára kicserélődtek, fontosnak érezték magukat, hogy "Őket csakis őket egy mester festi!" ... (a mester nem önmegvalósít ez idő alatt, hanem csakis VELÜK foglalkozik)
Szóval ez a másik megállapítás is univerzális érvényű.

A kettőből pedig össze lehet rakni azt, hogy mi az amiért az emberek gondolkodás nélkül akárhányszor 1000 dollárt ki fognak adni és mi az amiért soha.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
hubervili
#34 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 19:45
Avatar

Fórumozó tag


Hozzászólások: 149
Regisztrált: 22.02.12

a korcsma közönségétől nem kell elvárni hogy több szoruljon beléjük. nagyobb baj az 'átlag' igénytelensége, a legnagyobb baj pedig a fizetőképes kereslet szűklátókörűsége. a külföld kicsivel lazább és megengedőbb, de kinti portálokon is hemzseg a pelyva...(Modigliani nem adott el életében. ha ma élne, sem adna el. sőt. és nem festene akkor sem drybrusht Smile
 
http://www.facebook.com/hubervili
nordwick
#35 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 22:02
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

A kocsma közönsége egy nagyon jó tesztkörnyezet különböző szociológiai és szocio-lélektani felmérésekre. Igazából a szignifikáns (jellemző) dolgok kibukkannak hamar. Jelen esetben egy vásárlási szokás hátterét próbáltam megvizsgálni benne - viszonylag széles társadalmi rétegből érkező tesztcsoporton. Kb 300 portré készült, és az az eredmény ...mármint konkrétan az hogy amit én szeretnék csinálni az nem mesze nem annyira igény mint amit amit meg direkt nem szeretnék) az később más környezetekben is teljesen ugyan ezt az eredményt hozta.
A drybrush jelenséget az előbb említettem jó ha nem művészetnek definiáljuk hanem egy pénzkereseti lehetőségnek, és akkor nincs az a gond, hogy egyáltalán bármilyen művészi szempontból értékelni kellene. Ha valaki pl tud rajzolni, akkor lehet hogy nem is olyan rossz ötlet, egy egy ilyen képet megfesteni, mert finanszírozni tudja belőle a valóságos művészetét. Dehát ez csak egy lehetőség, valakinek nyilván ez annyira fujjos dolog, hogy nem csak művészetképpen nem tudja elképzelni, hanem sehogy.
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
szigetimarta
#36 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 22:14
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Én sem élem meg annyira negatívnak egy kocsma közönségét...mivel pl. Mártélyon amikor lent vagyunk a táborban sok többdiplomás ember tölt rengeteg időt a kocsmában megvitatva akár ugyanezt a témát, és valóban egy szociológiai tanulmány lehet ez.... és mondjuk amikor az arra járó pecások beleszólnak az eszmecserébe, és ugyanez 5-6 sör után.... Grin
 
nordwick
#37 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-30 22:33
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Grin elképzeltem.. Smile Nálunk teljesen hasonló volt a helyzet, Bp. belváros, különböző egyetemekről egyrészt a hallgatóság, másrészt bölcsész, természettudós tanárok, a klinika közelsége miatt orvosok, valamint filmművészetisek, (a közgazdászok meg jogászok nem annyira ) és akkor ehhez adjuk hozzá a szobafestő ács, és kőműves segédmunkásokat, valamint körítésnek a helyi nem teljesen definiálható fogalakozásokat űző lumpen egyedeket ... fantasztikus beszélgetések tudnak ilyenkor kikerekedni Smile
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
ladogabor
#38 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 01:25
Avatar

Haladó fórumozó


Hozzászólások: 36
Regisztrált: 24.01.13

Miért gondoljátok, hogy drybrush-al nem lehet jó képeket festeni?

Sokszor elhangzott a gondolat, hogy a cél előbbrevaló az eszköznél. Ennek fényében ellentmondásosnak érzem a gondolatot, hogy minden drybrush rossz...

Való igaz, hogy itt $$$-festményeket láttunk, most vonatkoztassunk el ettől!
Vajon nem lehetséges, hogy ez a technika megfelelő kezekben igenis kifejező?
Én úgy hiszem, hogy az. Még nem láttam példát rá, ezért nem is tudok elképzelni ilyet (valamiért ha megpróbálom, akkor tájképek és egyéb horrorjelenetek ugranak be), ami nem zárja ki annak lehetőségét, hogy mégis létezik.


Tetszett Attila gondolata a festmények leköpködéséről és összetestnedvedzéséről... kedvenc festőm, Lautrec ugrott be... állítólag van képe, amire ráélvezett (nagymosoly), persze szerintem nem ettől nagyszerű az ő művészete, de ez már offtopic...

A lényeg, hogy láttam a Tévébe', hogy van egy művész, aki a saját vérével fest, csak ő a ló másik oldalára esett át, és felcsapott hatásvadásznak (Vincent Castiglia-ról van szó). Mint ilyen, hasonló értéket képvisel, mint az itt látott szárazecsetesek....

Az következik ebből, hogy a művészetben külön-külön feltéve nem számítanak az olyan kérdések, mint a "mit, hogyan, mire, ki, miért, hányszor, kinek, mivel, mennyiért, stb...". Az összhatás számít, a gondolat, a közlés, az érzelem...; és ez nagy különbség, mert az előbbi kérdések az utóbbi fogalmaknak támaszkodnak. A kérdések csak választ-, a fenti fogalmak viszont engem igényelnek, mint nézőt, vagyis inkább azt, ami bennem lezajlik- vagy nem...
 
nordwick
#39 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 07:14
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Igazából az egész kérdésfeltevés indirekt, sőt egészen pontosan provokáció. Pont erre vonatkozik: "a drybrush-al nem lehet jó képeket festeni?" - Mert pl nincs rá példa? Mert ezidáig sok hülyeségre lett használva? DEHOGYNEM ... csak csinálni kell olyat Smile Tegnap már sikerült is annyira felbosszantanom magam, hogy el is kezdtem. Fekete kartonra fehér festékkel.
Szerkesztette: nordwick - 2013-03-31 07:30
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
nordwick
#40 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 08:29
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Molnár C Pál és a "drybrush"

MCP-nak, nagyon sok ilyen típusú grafikája van, (újság illusztrációk)
Technikailag tekinthetők drybrushnak, a kontúrvonalak tustollal vannak meghúzva, majd gyorsan még odaszáradás előtt ecsettel "kisöpörve". A képek tervezésének ideje jóval több volt mint maga a kivitelezés, (ami néhány perc). Sokan próbálták ezeket hamisítani később, mikor MCP felkapott lett a piacon, de nem ismervén a technikát igen csoda dolgok jöttek létre (pl ezeket a "tónusokat" tustollal "kiszőrözték" sok órás munkával.

www.csanalosi.net/LWM/MCP.jpg
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
@Attila
#41 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 10:24
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11

Azért egy leírás jó lett volna a szárazecset technikáról mert lehet picit félrevezető, amiket itt írtunk. Szárazecset technikával festem pl a tempera képeimet is.
 
http://pemzli.hu/
nordwick
#42 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 11:41
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

"A száraz festés vagy száraz ecset technikához olajfestéket használnak és attól száraz, hogy az ecsetet csak nagyon enyhén érintjük bele a festékbe és még mielőtt a vászonhoz vagy papírhoz érintenénk, egy kicsit még hozzádörzsöljük a palettához is.

Ezáltal az ecset majdnem hogy teljesen száraz. Ezek után érintjük csak hozzá a festő felülethez és egy nagyon vékony réteget dörzsölünk el ott, ahol kell. Így, bár olajfestékkel dolgozunk, a végeredmény nem lesz ragacsos, ezáltal szinte azonnal keretezhető vagy szállítható a kész kép."

Kb ennyit lehet róla olvasni.

Kiegészítések.
Annyi máris látszik, hogy nem feltétlenül olajfestéket kell használni, csak azt szokták a leggyakrabban. A ecsetszőrökből történő festés előtti kidörzsölés módjára meg mennyiségére rá kell érezni.
A legelső idézett orosz honlapon javaslatokat látok arra hogy milyen papírra dolgozzunk. Úgy tűnik sokan különböző akvarell papírokat ajánlanak (ott van konkrét is) az érdesség miatt. Azt máris látom (ahogy kipróbáltam, hogy nem feltétlenül kell ehhez ragaszkodni -szerintem lehet kísérletezni. (én például most egy szinte teljesen sima kartonra dolgozom) Szintén az ezen az oldalon látszik egy kép hogy milyen ecsetek a legjobbak erre a célra, kerskedelmi forgalomban is vannak kifejezetten drybrush ecsetek, pl "Citadell" (kb 1500 ft) ... (de én tegnap este készítettem egyet egy másmilyenből, fogó és olló segítségével Smile
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
szigetimarta
#43 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 12:22
Avatar

Rangidős tag


Hozzászólások: 399
Regisztrált: 11.01.13

Sőt, ha nagyon belemegyek a dolgokba, az akvarellnél is van egy száraz technika...de ez nem ide illő igazán... de mégis... Van aki pl, növényeket, füvet, fenyőágakat, stb ilyen technikával fest meg az akvarellben is.
 
nordwick
#44 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 12:41
Avatar

Őstag


Hozzászólások: 1713
Regisztrált: 15.11.11

Igen így van.
A két alapvető "csoportnál" (vizes- és olaj bázisú festésnél) kicsit mást jelent a "száraz".

http://www.doityo...VgSdjfQX9U
 
http://www.csanalosi.net/index.htm
@Attila
#45 Hozzászólás nyomtatása
2013-03-31 12:57
Avatar

Főadminisztrátor


Hozzászólások: 1116
Regisztrált: 05.02.11

Én a legdurvább sörte ecsettel festek temperával, nem hígítom vízzel, max. annyira, hogy a tempera ne száradjon oda a palettához idő előtt. Ehhez spriccelőt használok. A festéket beledörzsölöm a felületbe, az utolsó rétegnél festek csak klasszikus ecsetvonásokkal. Illetve az elején természetesen híg temperával alapozom a felületet, általában a sötétből építkezem kifelé mert így könnyebben tudom beállítani a tempera végleges tónusát, mivel ugye száradáskor ez a festékfajta világosodik, tehát az egész képet sötétebbre kell festeni.
Szerkesztette: @Attila - 2013-03-31 13:18
 
http://pemzli.hu/
Ugrás a fórumra:

Share

Copyright ©2011
Az oldal tulajdonosa és üzemeltetője Kagyerják Attila Tamás
Elérhetőség:kapcsolat@pemzli.hu

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Generálási idő: 0.77 másodperc | 13,182,294 egyedi látogató | jQ Blog